Quest I: Siege on Harrogath

Miután beszéltünk Deckard Cain-nel, és a város többilakosával, Larzuk adja majd az első küldetést. Ugyebár Harrogath ostrom alatt van, katapultok bombázzák a várost, különféle sebzésekkel. Feladatunk az lesz, hogy megtörjük az ostromot, mégpedig a csapatok vezetőjének likvidálásával (Shenk, the Overseer a neve). Tehát hiába romboljuk le az összes katapultot, attól még nem törik meg a ?siege?, a vezért is ki kell nyírnunk. Nem nehéz feladat, szaladjunk előre az első területen (Bloody Foothills), majd kb. a 3/4-énél ott lesz, körülvéve Minionokkal (vigyázat, a suicide fajtájuk robban is!), Mauler-ekkel. Egy Diablo-t legyűrt karakternek ez nem szabad, hogy problémát jelentsen (normal-on semmiképp), tehát üssük-vágjuk a démont, majd nézzük végig a tűzijátékot, ami utána következik. Igazából itt a Mauler-ek és a Suicide Minion-ok szorongathatnak meg (a Mauler ?csápjaival? megcsiklandozhat minket, illetve a Suicide Minion berobban, ha közelebb ér), érdemes kicsit kerülni, futkározni közelharci karakterek esetén. Miután készen vagyunk, érdemes átfutni a Frigid Highlands területre, ahol nem sokkal odébb lesz egy Waypoint, amivel könnyedén visszajuthatunk Harrogath-ba (itt az Imp-ekkel, és az erősebb Minionokkal kell vigyázni). Larzuk ezután lehetővé teszi nekünk, hogy foglalatokat (socket) rakjunk egy nem socket-es fegyverre, cuccra. Érdemes átgondolni, mire, mit rakunk, főleg, hogy később kapunk értékes rúnaszavakat.

Quest II: Rescue on Mount Arreat

Miután sikeresen megtörtük az ostromot, Qual-Kehk, a vezér, megdicsér minket, majd rögtön rátér a lényegre, ami miatt beszélni akart velünk: a Frigid Highlands nevű területen barbár harcosokat ejtettek foglyul. A feladat adott: szabadítsuk ki őket (hogy mennyit, az a Quest-nél le van írva). Ha aktiváltuk a Waypoint-ot, menjünk vissza a Frigid Highlands-re, ha nem... akkor sprinteljünk ismét át a Bloody Foothills-en. Ismét könnyű feladat, csupán a minimap-et kell figyelnünk: fehér, kis ketrecre emlékeztető objektumokat keressünk rajta, főleg a romos erődítmények környékén. Itt intenzív Imp, és Siege Beast támadásra számítsunk. Ezek főleg azzal tudnak megszorítani, hogy pl. az Imp felül a Beast hátára, s ilyenkor lángszóróként működve, bivalyerős kompániaként könnyedén lenyomhatnak, ha 2-3 ilyen körbevesz. Ha eddig nem tettük, valamilyen cuccal nyomjuk fel a Fire Resist-ünket (tűzellenállás), hasznos lesz. Mikor elértünk egy ?börtönt?, egyszerűen verjük szét a bejáratot, majd megnyílik a Town Portal, s a bajtársak már meg is menekültek. 3-4 ilyen biztosan lesz, érdemes a területett felfedezni. Peremvidéken nem nagyon vannak ilyenek, inkább a terület közepén keresgéljünk. (De mivel a játék random térképekkel dolgozik, ezért biztos helyüket nem tudjuk.) Jutalmunkat Qual-Kehk adja majd (rúnákat kapunk).

Quest III: Prison of Ice

A küldetést Malah-tól kapjuk majd, a bölcs öregasszonytól, gyógyítótól. Anya, az egyik nemes öreg klánvezér lánya, eltűnt. Utoljára Nihlathak (egy öreg varázsló) társaságában látta Malah, éppen valamin vitatkoztak. Feladatunk az lesz, hogy megtaláljuk Anya-t, a dögös barbár leányzót. Kissé nehezebb feladat lesz, már csak azért is, mert elég eldugott helyen van. A Frigid Highlands-ból menjünk az Arreat Plateau-ra (általában nyugati irányban tűnik fel, de mivel randomizált a játék, ezért bárhol feltűnhet, de a leggyakoribb a nyugati irány; van Waypoint is, keressük meg), itt pedig keressünk egy ?jeges? területet, havas hegyoldallal. Itt találunk egy bejáratott, a Crystalline Passage-be vezet. Innen szintén mehetünk többfelé (Glacial Trail, Frozen River), de nekünk a Frozen River-t kell megtalálnunk. A legbiztosabb, ha felfedezzük az egész Passage-t (ami már azért is előnyös, mert szükségünk lesz a Waypoint-ra, ami majd visszavezet a városba). Itt rendkívül körültekintően haladjunk, mert kemény ellenfelek jönnek majd velünk szembe. A Frozen Horror-okra nagyon figyeljünk: lomhák, de ha sokan jönnek, Arctic Blast-juk lefagyaszt, és ha lecsapnak, akkor gyorsan végünk van. A Succubusok is elég veszélyesek, mert megbabrálják az életerőnket és a mana-t, s ellenünk fordítják varázslatainkat. Érdemes még taktikázni a Blood Lord-okkal is, mert ők Frenzy-t használnak, amivel ha egyszer megcsapnak, belendíti őket, és iszonyatosat sebeznek majd. Az undead-ek, melyek lomhán közelednek, elég gyenge egyéni sebzéssel, megtévesztők. Ugyanis hirtelen neked ugranak, valamint őket nem elég egyszer lecsapni, mivel felkelnek. Tehát velük fokozottan vigyázzunk, főleg nagy tömegben! Ja, és a legrosszabb: Stygian Fury. Igaz, könnyen hullnak, de nekromantához hasonló gyengítő átkokkal sújtanak, melyek miatt szintén védtelenebbek leszünk. Egy Blood Lord és egy Stygian Fury áradat pedig itt egyenlő a biztos halállal, közelharcosok számára. Miután ezeken túljutottunk, a Frozen River-nél találkozunk Anya-val. Szabadítsuk ki, majd vissza a városba, lehetőleg a Crystalline Passege-es Waypoint, vagy Town Portal segítségével. Jutalmunkat Malah-nál vehetjük fel.


Quest IV: Betrayal of Harrogath





Nihlathak tervei tisztává váltak Anya kiszabadítása után: Baal-lal paktált le, s most az Ősök relikviáját, a legszentebb tárgyat, a Démon kezére játszotta. Miután ez kiderült, Nihlathak eltűnt, elrejtőzött. Azonban az igazság elől nem rejtőzhet senki sem: Anya megtudta, hol bujkál. Mivel ő legyengült, ezért nekünk kell elbánnunk az árulóval. Nem kell kétségbe esni, hogy nem tudjuk, hol is rejtőzik az öreg: Anya nyit egy portal-t, egyenesen Nihlathak templomába. Itt látszólag minden nyugalmas, azonban mikor a bejárathoz érünk, hirtelen egy egész sereg élőhalott jelenik meg körülöttünk. Igaz, egyenként nem ellenfelek, de rengetegen támadnak. Közelharci karakterrel nem érdemes túl sokat várni: neki a legközelebbinek, majd jó távol kerülni a leütöttől, mert hamarosan felkel. Ha nem engedünk magunkhoz közel 2-3-nál többet, nem lehet gond. Miután a templomba léptünk, 3 szinten kell keresztülverekedni magunkat. Itt a megszokott ellenfelek mellett megjelenik egy új, egy igazi szivatógép: Putrid Defiler. Legyűrni nem nehéz (talán csak annyiban, közelharcosoknak, hogy állandóan menekül, ha érzi a vesztét), viszont ha meghal az ellenség, akinek a testére ?ráolvasott?, hullájából Pain Worm ?születik?, akivell további harcokat kell folytatni. Az igazi problémák majd Nihlathak-nál lesznek. Az hagyján, hogy rengeteg szörny veszi körül (Halls of Vaught, 3. szint, egy ?kereszteződés? után jutunk el az ?oltárához?). A legnagyobb problémát a robbanó Minionok okozzák majd, ők pillanatok alatt szétszednek, ha nem vigyázunk. Emellett Nihlathak meg is idéz szörnyeket, s a holtak testét szétrobbantja. Ne maradjunk a hullák közelében, szaladgáljunk, térjünk ki, csaljuk vissza őket távolabbi folyosókra, oda nem jön utánunk a vén szittyós. A Corpse Explosion ellen még lehet egyéb skillekkel védekezni, melyek eltüntetik a testeket (a fagyasztott testeket szétverve minden karakternél elérhető, hogy ne legyen nyomuk). Pl.: Barbárnál a Find Potion. Emellett bír az Arctic Blast nevű varázslattal is, ami nem kell ecsetelnem, milyen szívás lehet (jégsebzés, lassulsz, s rengeteg szörny között ez halálos). Érdemes magasabb tűz és fagy ellenállással nekiindulni, s nem árt, ha a Defense értékünk (főleg közelharci karaktereknél) is magas, tehát jó cuccokkal induljunk neki a csatának. (Főleg, hogy van olyan ?item?, ami rendelkezik a ?Slain Monsters Rest in Peace? modifikációval, mely szintén eltünteti a holttesteket.) Miután a szörnyek, testek eltűntek, szaladjunk Nihlathak-hoz, és öljük meg (persze idézgetni próbál, de ne hagyjuk). Egymaga már nem sokat ér. Ezután vissza Anya-hoz, aki valamely tárgyunkba belevési a nevünket, vagyis ?személyre szabja?.

 

Quest V: Rite of Passage

Elérkezett az idő: meg kell találnunk Baal-t. Azonban ő a hegy tetején, a szent Arreat Summit-on, az ősök megszentelt helyén rejtőzik, egy templomban. A legendák és a mendemondák azt rebesgetik, hogy hosszú idő óta senki nem merte megközelíteni sem azt a szent helyet, hiszen a méltatlanokra az Ősök dühe sújt le. Nekünk viszont el kell kapnunk Baal-t, különben nemcsak a Barbárok földje, hanem a Fény is veszélybe kerül, azzal, hogy Baal a Világkő közelében ólálkodik. Qual-Kehk ellát minket tanácsokkal, és aggódva küld el az Arreat Summit-ra. Menjünk vissza a Crystalin Passage-be a Waypoint segítségével. Itt keressük meg a Glacial Trail nevű járatot. Itt is lesz Waypoint, illetve egy kisebb elágazás, barlang is, a Drifter Cavern (tárgyak, arany, XP miatt érdemes benézni oda is). Nekünk a Frozen Thundra felé vezető kijáratot kell megkeresni. Miután ez megvan, egy hosszú szakasz következik, nem lesz Waypoint az elején, tehát érdemes Town Portal-t nyitni, hogy ne kelljen sokat gyalogolni egy esetleges halál esetén. Egy barlangbejáratot kell elérnünk (ami a terület másik végén lesz valahol), Ancients? Way a neve. Itt is lesz egy elágazás (Icy Cellar), de nekünk küldetés szempontjából az Arreat Summit lesz a fontos. Itt három ellenségünk lesz, akit le kell gyűrnünk: a három ős, akik a barbárok skill-jeit használják. Korlic a Leap Attack-ot veti be, Polearm-ot használ (tehát egy bárdot). Ennek a veszélye az, hogy simán rád ugrik, s ilyenkor sebez. Madwac két baltát használ (axe mastery), emellett egy warcry-t is még, a Shout-ot, mely növeli a saját és társai védelmét. Ő távolsági harcos (double throw skill), a

baltáit fogja dobálni rád. Talic pajzzsal és egy tűzzel csiholt karddal fog támadni (tehát tűz sebzése van), emellett a barbár legmagasabb skill-jét, a Whirlwind-et használja, ami talán a legnehezebb őssé teszi. Karaktere válogatja, hogy kinek, melyik jelent nagyobb ?bajt?. A gyengébbet érdemes előbb likvidálni mindenképp. Madwac ugyan jó távolról, de közelről már nem annyira. Közelharci karakterek mindenképp őt támadják. Azután jöhet Korlic, aki ugyan kiváló közelharcos, de skilljét igazából csak távolról tudja bevetni (a leap attack egy ugrást jelent az ellenséghez, mely sebzi azt). Végül jöhet Talic. Ha elindul a Whirlwind-del, mindenképp térjünk ki előle, illetve nála jó, ha a tűz ellenállás már magasan van a karakterünkön (Nekromantáknál a tűzgólem öngyilkossá változtatja Talic-et!). Miután végeztünk velük, egyből lépünk egy szintet, tapasztalati pontunk mennyiségétől függetlenül (ezúttal ez a ?quest reward?, vagyis a jutalmunk).

Quest VI: Eve of Destruction

Miután legyőztük az ősöket, lehetőségünk lesz belépni a Worldstone Keep-be, Baal rejtekhelyére. Már várt minket, hiszen mindent elrendezett, hogy spirituális védelmezőnk, Tyrael ne tudjon belépni ide. Persze mi nem ijedünk meg, nyomuljunk csak! Három szinten kell átverekedni magunkat (a másodikon van egy Waypoint, érdemes megkeresni). Vigyázzunk, mert az ellenfelek mellett (szinte minden eddigi, keményebb, tiszteletét teszi, plusz egy új: Reziarfg) Baal néha maga is ?beköszön?, amellett, hogy gúnyosan nevet néha (csápjai a földből elő-előbukkannak, és megnyaldosnak minket). Miután elértük a 3. szint végét, a Throne of Destruction-be kell belépnünk. Kemény lesz, a Blood Lord-ok, Succubusok, Stygian Fury-k változatai fognak ránk támadni. Érdemes körbejárni az előteret, mert később hasznos menekülési útvonal lesz. Tehát pucoljuk ki! Majd Baal színe elé járulunk. Igen ám, de őt nem fogjuk tudni még sebezni. Egyelőre Baal megidézett teremtményeit kell legyilkolnunk. Több hullámra kell számítanunk, gyakorlatilag az original és a kiegészítő durvább ellenfeleit idézi meg (pl.: Venom Lord, Council Member), nehézségük sorrendjében. Miután halljuk a röhögését Baal-nak, iszkoljunk el a teremből, ahol van (legalábbis közel a kijáratához), mert ha körbevesznek a szörnyek, könnyen meghalunk. A végső horda a Minions of Destruction lesz, akik nagyon kemény dögök, eggyel szemben is kevés az esélyünk, de itt legalább egy fél tucat megidéződik. Érdemes őket elkülöníteni, szétzúzni a csapatot, és külön-külön elbánni velük. Csaljuk őket az előtérbe, ahonnan érkeztünk, itt könnyedén elszakíthatjuk az egyes minion-okat a szűk, kanyargós folyosókon.

Miután legyilkoltuk a szörnyeket, Baal megnyitja az átjárót a Világkőhöz. Menjünk utána. Annyira nem lesz kemény ellenfél, mint gondolnánk, persze, ha csak vaddisznó módjára nekirohanunk, okozhat kellemetlen meglepetéseket. Amire figyelnünk kell, azok a csápjai, illetve az, hogy megkettőződhet. A csápokat ki kell kerülni, egy-kettőt leverni, amit a közelünkbe idéz, ez sima ügy lesz (nagyon nem kell velük szórakozni, mert ha leverünk kettőt, megidéz másik négyet...). Viszont megszívhatjuk, ha a ?false? Baal-t támadjuk. Ezen kívül szinte minden támadást bevet, amit eddig a szörnyei: teleportálni tud, átkokat szór (a Succubus átkaihoz hasonlókat) stb. Ezekre kell jobban figyelnünk, akkor nem lehet baj. A Nova-ja elől térjünk ki, ha lehet, s ne nagyon fordítsunk neki hátat. Üssük, amíg bírjuk, gyógyítsuk magunkat potion-ökkel, s ne hagyjuk, hogy beszorítson. Mikor meghalt, élvezzük a gyönyörű animációt. FONTOS: mikor megnyílik a portal a ?Destruction?s End? névvel, ne lépjünk át rajta, ha a tehenes pályát is teljesíteni akarjuk!

Oldalmenü
Naptár
Szavazás
Tetszik az új kinézet?
Igen
Nem